Veelgestelde vragen

Kosten

De kosten van Sansa bestaan uit 2 componenten:

  • Initiele investering voor configuratie en ontwikkeling
  • Maandabonnement voor hosting, onderhoud, licentie  en basisondersteuning

Nou dat valt dus wel mee. Uit ervaring blijkt dat maatwerk op te splitsen is in maatwerkcomponenten die aangepast moeten worden naar speciale wensen. 
Dit is precies waar Sansa voor gemaakt is; de ideale mix tussen standaardoplossing en maatwerk. 

Wij kunnen op applicatie, module, weergave en functie niveau aanpassingen doen, binnen de huidige standaard oplossingen.
Daarmee schalen we vaak van 100% naar 70% standaard en 30% maatwerk; en dat is heel wat goedkoper.


 

Algemeen

Ja! Op dit moment ondersteunen we Nederlands en Engels, maar we kunnen nog meer talen ondersteunen indien gewenst!

Nee, Sansa heeft geen apps, dit omdat we ons puur richten op webapplicaties, dat is waar we goed in zijn. 
Daarnaast zijn we over het algemeen de noodzaak niet, onze apps schalen naar mobiel. Voor intensief mobiel gebruik maken we een speciale progessive webapplicatie. 
Dan heb je altijd een applicatie die makkelijk is bij te werken in direct toegankelijk is (zonder app stores)

Sansa schaalt naar jouw device waar mogelijk. Soms is dit wel lastig gezien het een informatiesysteem is waar je veel op één pagina wil zien.
We monitoren de diverse pagina's op device gebruik, op die manier kunnen we zien welke pagina's meer optimalisaties nodig hebben

Wij gebruiken een combinatie van de agile ontwikkel methoden DSDM,  XP en Scrum. 
 

Sansa is voortgekomen uit de noodzaak om applicaties te centraliseren. In het verleden (zeg 10 jaar geleden) werd er voor elke klant een los maatwerk traject gestart wat resulteerde in een scala aan losse (en verschillende) applicaties. De brengt een aantal problemen met zich mee: 

  • Onderhoudbaarheid (elke applicatie los bijwerken)
  • Kennisversnippering (hoe zat dat ook al weer?)
  • Raamwerkverschillen

Dit hebben we opgelost door Sansa te bedenken

  • centraal bij te werken
  • standaardmethodiek
  • hergebruik van functies
  • één raamwerk
  • voorbereid op maatwerk

Eén van de kernwaarden van Sansa is “applicaties met zo min mogelijk overhead”.
Dat betekend dat applicaties zo worden ingericht dat je alleen ziet wat je echt nodig hebt; dat is wel zo overzichtelijk. 

Zonder [vertaald in het Frans] → Sans → Sansa

Veiligheid

Wij hanteren de aanbevelingen van OWASP op het gebied van applicatiebeveiliging. Op verzoek kan de Sansa Security whitepaper worden opgevraagd, deze omvat meer details over onze veiligheidsmaatregelen.

De servers van Sansa worden beheerd door Rootnet. Hun managed serverhosting is opgezet op basis van ISO 9001, 27001 en NEN 7510. Een solide borging voor de kwaliteit en informatiebeveiliging van deze dienst. Daarnaast maken we gebruik van Amazon Web Services.

Alle data blijft binnen de EU.

Onderhoud

Dit is best een ingewikkeld vraagstuk, wij doen het als volgt: 

  • Basisstructuur; de structuur van Sansa is gemaakt voor maatwerk, dus we hebben er al rekening mee gehouden dat dit een keer kan gebeuren.
          Dat maakt het heel wat makkelijker.
  • Retrospectie; Sansa is zo gemaakt dat we snel inzage krijgen in wat waar wordt gebruikt, en dus snel de impact kunnen bepalen. 
          Hierop kunnen we onze acceptatietesten afstemmen en zorgen dat het netjes blijft werken.
  • Stricte monitoring; gaat het toch mis, dan weten we het direct. Ons beleid is om problemen per direct op te lossen (Andon Cord principe)

Onze server worden maandelijks bijgewerkt met de laatste updates. Indien er een dringende update is (security/qos) dan wordt deze direct uitgevoerd.
De applicatie zelf wordt constant bijgewerkt, over het algemeen publiceren we elke 2 weken updates aan het raamwerk of de standaard modules.