Karpettenproducent

Door 18 april 2016Bedrijfsprofiel

Volledige bedrijfsautomatisering voor karpettenproducent

Van aanvraag tot inkoop, transport en facturatie: bij de vervaardiging van een vloerkleed komen heel wat administratieve handelingen kijken. Handig dus, als je al die dingen vanuit één systeem kunt regelen. Sansa voorziet in de automatisering rondom het volledige productieproces van een karpettenproducent. Hierdoor worden tijd, moeite en kosten bespaard.

Het bedrijf, dat karpetten vervaardigt uit kamerbreed tapijt, gebruikt Sansa sinds januari 2015. Mede-eigenaar Eric Schevers: “Destijds maakten we stappen met ons bedrijf, en onze ICT-voorzieningen moesten ons daar uiteraard in kunnen faciliteren. De mensen van Sansa hebben toen samen met ons in kaart gebracht hoe onze bedrijfsprocessen in elkaar zitten en wat onze wensen waren. Op basis daarvan hebben ze, samen met ons, een passende oplossing ontwikkeld.”

“Wij gebruiken Sansa voor alle processen rondom de productie van onze karpetten,” vervolgt Schevers. “Van de aanvraag die binnenkomt en een eventuele offerte die daarbij hoort tot inkoop, projectmanagement van het gehele productieproces, transport en facturatie. Ook relatiebeheer valt binnen Sansa, zodat we een opdracht eenvoudig aan een klant kunnen koppelen in het systeem.”

Efficiency en overzicht

“Een groot voordeel daarvan is, dat we alle gegevens maar één keer in hoeven te voeren, en we vervolgens alle documenten die horen bij ons productieproces, geautomatiseerd kunnen genereren. Het feit dat sommige van onze grotere klanten zelf hun eigen opdrachten in kunnen voeren in een beschermde omgeving van het systeem, scheelt ons nog meer tijd en moeite, én het verkleint de foutenmarge.”

“Daarnaast zorgt Sansa ervoor dat we overzicht houden over onze bedrijfsprocessen. De karpetten die wij maken, doorlopen een aantal productiestadia. Deze stadia zijn in Sansa gedefinieerd, waardoor wij met één druk op de knop kunnen aangeven welke status een project heeft. Op de werkvloer liggen verschillende tablets, zodat medewerkers direct de status van een karpet kunnen aanpassen, zodra een stadium van het proces is afgerond. Onze klanten kunnen de status van hun project in een beschermde omgeving van Sansa zelf zien, zodat ze niet meer hoeven te bellen over bijvoorbeeld de levertijd van een karpet. Dat is zowel voor hen als voor ons prettiger. Bovendien is in Sansa ook voor al onze medewerkers direct duidelijk welke status een project heeft. Sansa maakt het net wat makkelijker, in vele verschillende opzichten.”