Jong Luchtverwarming

Door 18 juli 2016Bedrijfsprofiel
sansa-sanderjong

Meer lucht in de agenda

Meer tijd voor andere dingen, makkelijker thuis werken, meer overzicht, alle informatie voor iedereen beschikbaar… Voor Jong Luchtverwarming heeft het werken met Sansa vele voordelen. Het bedrijf, dat luchtverwarming- en ventilatiesystemen installeert en onderhoudt, maakt gebruik van Sansa sinds 2015.

Binnen Jong Luchtverwarming zijn de bedrijfsprocessen grofweg in te delen in drie trajecten: de installatie van een nieuw luchtverwarmingssysteem, het verrichten van periodiek (te plannen) onderhoud aan de bestaande systemen van klanten en het oplossen van storingen. Sinds het bedrijf met Sansa is gaan werken, zijn met name de onderhouds- en servicetrajecten in vergaande mate geautomatiseerd.

Grote agenda

Sander Jong, mede-eigenaar van Jong Luchtverwarming: “Voorheen was ik de enige die de planning van het onderhoud deed, met een grote papieren agenda. Kwam er een telefoontje van een klant die een storing had en ik was er niet, dan moest ik die klant later terugbellen. Met Sansa hebben we de planning van de onderhouds- en servicewerkzaamheden online netjes en overzichtelijk bij elkaar staan. Naast mij kunnen nu ook collega’s de planning bijwerken, zodat een bezoek van één van onze monteurs gewoon ingepland kan worden als ik er niet ben.”

Bovendien is het plannen, en daarnaast ook het overzicht bewaren over de planning, stukken eenvoudiger geworden met Sansa. Sander Jong: “Ik kan in Sansa gemakkelijk zien welke monteur waar is. Komt er een storingsmelding binnen, dan zie ik direct wanneer de monteur in de buurt is en de mogelijkheid heeft langs te komen. Vroeger moest ik dan heel snel door die grote agenda bladeren, nu zie ik het in één oogopslag. Daarnaast is ook het plannen van het periodieke onderhoud gemakkelijker geworden. Sansa geeft mij op tijd een melding dat de installatie van een klant binnenkort weer een onderhoudsbeurt nodig heeft. Ik kan die klant dan gaan benaderen met de vraag wanneer het uitkomt dat we langskomen. Ik hoef dus zelf niet meer bij te houden bij welke klant we wanneer langs moeten gaan. Daardoor kan ik veel meer vooruit plannen. Daarnaast is in Sansa alle informatie over de toestellen die onze klanten hebben staan, gekoppeld aan de klant. Wanneer ik een klant aan de telefoon heb, weet ik dus direct over welke toestellen we het hebben, welke onderdelen we daarvoor nodig hebben, wat de bijzonderheden van het toestel zijn enzovoorts.”

Verademing

Ook het vervolgtraject is in Sansa te volgen. Iedere status, van eerste telefoontje tot facturatie, heeft een eigen kleur. De werkbonnen die een monteur meeneemt worden met de gegevens in Sansa automatisch gegenereerd en daarnaast wordt er een dagrapport uitgedraaid, waarop een monteur overzichtelijk al zijn bezoeken van die dag bij elkaar ziet staan. Eén van de monteurs heeft bovendien een eigen inlogmogelijkheid, zodat hij in een beschermde omgeving binnen Sansa kan zien wat er op zijn planning staat. Omdat Sansa de mogelijkheid biedt iedere gebruiker eigen rechten binnen het systeem toe te kennen, kan de monteur alleen die informatie zien die voor hem relevant is.

“Sinds we overgestapt zijn op Sansa, houden we meer tijd over voor andere dingen. Die tijd en aandacht kunnen we nu besteden aan bijvoorbeeld verkoop en het uitbreiden van ons netwerk. Doordat alle informatie online beschikbaar is, is thuis werken gemakkelijker en houden we meer overzicht. Sansa is in alle opzichten een verademing!”